Polityka prywatności

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 ze zm., dalej jako: „RODO”), przekazujemy Państwu informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.

1. Administrator danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Tomasz Kubik prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Tomasz Kubik Kancelaria Radcy Prawnego, ul. St. Wyspiańskiego 20, 96-100 Skierniewice (dalej jako „Kancelaria”).

2. Punkt kontaktowy w sprawie ochrony danych osobowych

Kontakt w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz w celu skorzystania z praw przysługujących w związku z przetwarzaniem danych: e-mail: kubik@tkubik.pl lub drogą telefoniczną pod numerem: +48 791 046 303.

3.  Przetwarzanie danych

W odniesieniu do klientów:

Dane osobowe są przetwarzane w celu zawarcia lub realizacji umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a w określonych przypadkach do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegających na dochodzeniu lub obronie przed roszczeniami.

Kategorie przetwarzanych danych osobowych mogą obejmować dane identyfikacyjne, dane kontaktowe, w tym dane teleadresowe, a także inne dane osobowe przekazane Kancelarii na potrzeby realizacji świadczenia usług prawnych, w tym dane związane z określonymi stanami faktycznymi, zawarte w udostępnionych Kancelarii pismach, dokumentach, wiadomościach itp.

Dane będą przechowywane przez okres min. 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin zapłaty podatku w związku z zawartą umową – przepisy prawa mogą jednak przewidywać dłuższy okres przechowywania danych, w szczególności w zakresie dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

W związku z przetwarzaniem przysługuje Państwu prawo do dostępu do danych oraz ich sprostowania, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Podanie danych jest wymogiem umownym, niezbędnym do jej zawarcia, a odmowa ich podania może uniemożliwić zawarcie lub realizację umowy z Kancelarią.

W odniesieniu do pełnomocników lub przedstawicieli:

Dane osobowe są przetwarzane na potrzeby udzielania lub wymiany informacji do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Kategorie przetwarzanych danych osobowych mogą obejmować dane identyfikacyjne, dane kontaktowe, w tym dane teleadresowe, a także inne dane osobowe przekazane Kancelarii na potrzeby realizacji świadczenia usług prawnych, w tym dane związane z określonymi stanami faktycznymi, zawarte w udostępnionych Kancelarii pismach, dokumentach, wiadomościach itp.

Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi lub wymiany informacji. Przepisy prawa mogą jednak przewidywać dłuższy okres przechowywania danych, w szczególności w zakresie dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

W związku z przetwarzaniem przysługuje Państwu prawo do dostępu do danych oraz ich sprostowania, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W odniesieniu do osób odwiedzających stronę internetową Kancelarii:

W przypadku każdego „wejścia” na stronę www Kancelarii serwer zapisuje automatycznie jedynie tzw. logi serwera, jak np. nazwę żądanego pliku, Państwa adres IP, datę i godzinę wywołania, ilość przesyłanych danych i składającego zapytanie dostawcę usług internetowych (dane dostępowe) oraz dokumentuje wywołanie strony. Powyższe dane analizowane są wyłącznie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony internetowej, co wynika z prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegającego na zaprezentowaniu świadczonych usług.

W odniesieniu do dostawców usług:

Dane osobowe są przetwarzane w celu zawarcia lub realizacji umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a w określonych przypadkach do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegających na dochodzeniu lub obronie przed roszczeniami.

Kategorie przetwarzanych danych osobowych mogą obejmować dane identyfikacyjne oraz dane kontaktowe, w tym dane teleadresowe.

Dane będą przechowywane przez okres min. 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin zapłaty podatku w związku z zawartą umową – przepisy prawa mogą jednak przewidywać dłuższy okres przechowywania danych, w szczególności w zakresie ustalania, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

W związku z przetwarzaniem przysługuje Państwu prawo do dostępu do danych oraz ich sprostowania, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Podanie danych jest wymogiem umownym, niezbędnym do jej zawarcia, a odmowa ich podania może uniemożliwić zawarcie lub realizację umowy z Kancelarią.

4. Prawa

Prawo dostępu do danych osobowych i uzyskania ich kopii – na podstawie art. 15 RODO są Państwo uprawnieni do otrzymania informacji czy przetwarzamy Państwa dane osobowe, do uzyskania dostępu do Państwa danych oraz uzyskania informacji m. in. o celach przetwarzania, czy odbiorcach danych.

Prawo do sprostowania danych – na podstawie art. 16 RODO mają Państwo uprawnienie do żądania sprostowania swoich danych osobowych ze względu na ich nieprawidłowość bądź niekompletność.

Prawo do usunięcia danych, w tym „prawo do bycia zapomnianym” – zgodnie z art. 17 RODO w określonych w RODO przypadkach posiadają Państwo prawo do żądania usunięcia Państwa danych osobowych przez Kancelarię. Jeżeli Państwa dane zostały upublicznione, to Kancelaria podejmie rozsądne działania, by poinformować innych administratorów przetwarzających Państwa dane o otrzymanym żądaniu.

Prawo do ograniczenia przetwarzania – zgodnie z art. 18 RODO mogą Państwo żądać ograniczenia przetwarzania danych osobowych jeżeli kwestionują Państwo ich prawidłowość, jeśli ich przetwarzanie jest niezgodne z prawem, lub jeśli Kancelaria nie potrzebuje już Państwa danych do celów przetwarzania, albo jeśli wnieśli Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych.

Prawo do przenoszenia danych – na podstawie art. 20 RODO mogą Państwo zażądać przekazania danych osobowych zapisanych w standardowym formacie pliku nadającym się do odczytu maszynowego. Jeśli Państwa celem jest przekazanie ich innemu administratorowi, prześlemy plik zawierający Państwa dane osobowe bezpośrednio do niego.

Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania – zgodnie z art. 21 RODO mogą Państwo żądać od nas zaprzestania przetwarzania danych osobowych wnosząc sprzeciw. Będzie on uzasadniony, jeżeli wykażą Państwo, że nasze zgodne z prawem działania naruszają Państwa interesy, prawa lub wolności.

Prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie – w przypadku, gdy Kancelaria wystąpiła do Państwa o zgodę  na przetwarzanie danych osobowych, mogą Państwo wycofać tę zgodę w dowolnym czasie. W przypadku braku odrębnej podstawy przetwarzania, Kancelaria zaprzestanie wykorzystywania danych osobowych w celu, w jakim zgoda została wyrażona.

Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – jeśli uważają Państwo, że przez działania Kancelarii związane z przetwarzaniem danych osobowych Państwa prawa zostały naruszone, mogą Państwo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Wymienione powyżej prawa mogą być ograniczone w niektórych sytuacjach, np. kiedy Kancelaria jest zobowiązana prawnie do przetwarzania Państwa danych. Jeśli pragną Państwo skorzystać z należnych praw, wszystko co należy zrobić to przesłać odpowiednią prośbę korzystając z danych kontaktowych wskazanych w punkcie 1. lub w punkcie 2 niniejszej Polityki prywatności.

5. Źródła danych osobowych

Zdecydowana większość danych osobowych przetwarzanych przez Kancelarię to informacje, które przekazali Państwo samodzielnie w celu świadczenia usług prawnych, w tym w zakresie dochodzenia lub obrony przed roszczeniami . W niektórych, sporadycznych przypadkach, możemy przetwarzać dane osobowe, które zostały powzięte na podstawie innych dokumentów, informacji lub relacji, przekazanych do Kancelarii lub pozyskanych w trakcie realizacji umowy. Kancelaria może również pozyskiwać dane osobowe ze źródeł ogólnodostępnych, rejestrów publicznych oraz od swoich Klientów, pełnomocników innych uczestników postępowań w związku ze świadczonymi usługami prawnymi, na potrzeby ich realizacji. Zgodnie z art. 14 ust. 5 lit. d RODO obowiązek informacyjny w przypadku pozyskiwania danych osobowych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą może podlegać ograniczeniu, jeżeli dane osobowe muszą pozostać poufne zgodnie z obowiązkiem zachowania tajemnicy zawodowej przewidzianym w prawie Unii Europejskiej lub w prawie państwa członkowskiego, w tym zgodnie z ustawowym obowiązkiem zachowania tajemnicy.

6. Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być dostawcy usług księgowych, informatycznych, płatniczych, audytorskich, doradczych. Wskazane podmioty mogą być odrębnymi administratorami Państwa danych osobowych, bądź podmiotami przetwarzającymi dane osobowe. Jeżeli zlecimy innemu podmiotowi operacje, której istotą jest przetwarzanie danych osobowych odbędzie się to zgodnie z art. 28 oraz art. 32 RODO, czyli w ramach powierzenia danych osobowych do przetwarzania. Państwa dane mogą być również ujawnione organom publicznym (organom administracji, organom wymiaru sprawiedliwości), jednakże zgodnie z art. 4 pkt 9 RODO organy publiczne, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii Europejskiej lub prawem państwa członkowskiego nie są jednak uznawane za odbiorców danych osobowych.

7. Międzynarodowy transfer danych osobowych

Państwa dane osobowe co do zasady nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), w których prawo może nie zapewniać takiego samego poziomu ochrony Państwa danych.

Jeśli jednak w ramach przetwarzania Państwa dane osobowe będą przekazywane do odbiorców w państwach trzecich (poza EOG), np. w Stanach Zjednoczonych, takie przekazywanie danych może odbywać się na podstawie:

decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony (art. 45 RODO),

z zastrzeżeniem odpowiednich zabezpieczeń, w tym standardowych klauzul ochrony danych, zatwierdzonego kodeksu postępowania czy zatwierdzonego mechanizmu certyfikacji (art. 46 RODO),

z wykorzystaniem wiążących reguł korporacyjnych (art. 47 RODO),

po uwzględnieniu właściwych wyjątków w szczególnych sytuacjach (art. 49 RODO).

8. Pliki „cookies”

Strona internetowa Kancelarii wykorzystuje pliki „cookies” zwane potocznie „ciasteczkami”. Pliki „cookies” to informacje zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze stacjonarnym, laptopie, tablecie, smartfonie) za pośrednictwem przeglądarki www. Pozwalają one serwerowi, na którym umieszczona jest strona internetowa Kancelarii na odczytanie informacji w przypadku połączenia z konkretnym urządzeniem. Informacje te co do zasady nie stanowią danych osobowych, jednak mogą być wykorzystywane w celu udostępnienia określonych funkcji, takich jak:

rozpoznania urządzenia i odpowiedniego wyświetlania strony internetowej,

weryfikacji autentyczności sesji przeglądarki,

personalizacji interfejsu, np. w zakresie wybranego języka lub regionu,

dostosowywania zawartości strony internetowej do preferencji użytkowników,

rekomendacji treści, rozmiaru czcionki itp.

Pliki „cookies” są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym. Przeglądarki stron internetowych domyślnie dopuszczają umieszczanie plików „cookies” na urządzeniach końcowych, a odpowiednie ustawienia przeglądarki internetowej pozwalające na wykorzystywanie plików „cookies” traktowane są jak wyrażenie zgody na przetwarzanie danych (art. 173 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne w związku z art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Osoby przeglądające stronę internetową Kancelarii mogą skonfigurować ustawienia swojej przeglądarki, aby zablokować automatyczne akceptowanie plików „cookies” lub uzyskiwać informacje o przesłaniu takiego pliku na swoje urządzenie. Więcej informacji o obsłudze plików „cookies” oraz możliwych konfiguracjach można uzyskać w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Poziom ograniczeń dotyczący stosowania plików „cookies” może wpłynąć na dostępność i funkcjonalności oferowane przez stronę internetową Kancelarii.

Oprócz wskazanych powyżej celów związanych z konfiguracją i poprawnym wyświetlaniem strony internetowej, Kancelaria może wykorzystywać pliki „cookies” w celu monitorowania działalności użytkowników w serwisie (wejść, sposobów poruszania się po stronie internetowej) za pomocą narzędzi udostępnionych przez firmę Google LLC (Google Analytics). Więcej informacji na temat plików „cookies” wykorzystywanych w ramach usług Google LLC znajdą Państwo tutaj: https://policies.google.com/?hl=pl.

9. Postanowienia końcowe

Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej polityce prywatności, które mogą wynikać z potrzeb dostosowywania do zmian w przepisach, aktualizacji standardów prywatności.